SZUKAJ NAZWY PERFUM LUB KOSMETYKÓW
13 marca 2011
Estee Lauder - Sensuous
Każdy człowiek definiuje kobiecość w inny sposób. To pewność siebie, takt, zmysłowość, troskliwość. Sensuous jest zbiorem tych wszystkich cech. To zapach wielowymiarowy, zmysłowy, ciepły, otulający, elegancki, świetlisty. Nieskomplikowany, po prostu bardzo ładny, bezpieczny, o dosyć dobrej trwałości a przecież o to przede wszystkim chodzi podczas poszukiwania idealnych perfum. Idealny na dzień i wieczór, na ślub czy spotkanie biznesowe. Wielbicielkom takich perfum jak Samsara, Notorious, Reveal czy Amarige - Sensuous na pewno się spodoba a przynajmniej nie przejdą obok niego obojętnie. Zauważyłam jednak, że jest mało popularny, przez co wydaje się jeszcze bardziej wyjątkowy. Początkowe nuty nie są zbyt ciekawe, drażnią, wydają się być bardzo ciężkie, typowo wieczorowe, dopiero po upływie 30 minut odkrywają swoją tajemnicę, udowadniając, że kobieta może być zmysłowa w każdym wieku. Zatem mamy m.in.: nuty drzewne, ambrę, miód, czarny pieprz, jaśmin. Słodycz jest tu dozowana bardzo oszczędnie, dzięki czemu Sensuous nie jest nudny ani intensywny. Odpowiedni na każdą porę roku. Uniwersalny. Reklama zapachu ma inspirować oraz przekonywać, iż każda z nas powinna go nosić na własny sposób. Cena: 350zł za 100ml. Bardzo polecam wszystkim paniom.
11 marca 2011
Słynne Japońskie Perfumy
W tym miejscu chciałabym przedstawić słynne przedsiębiorstwa kosmetyczne i projektantów, którzy poza kosmetykami i modą wylansowali także piękne perfumy. Teksty pochodzą głównie z Wikipedii.
Shiseido - "Jego nazwa pochodzi z konfucjańskiej "Księgi Wróżb". Już w roku 1893 istniała apteka Shiseido, której założycielem był farmaceuta Arinobu Fukuhara. W roku 1915 jego syn - Shinzo Fukuhara, zmienił profil przedsiębiorstwa z farmaceutycznego na kosmetyczny i rozpoczął produkcję perfum. W 1924 przedsiębiorstwo zaczęło wydawać gazetę "Shiseido Geppo" (później jej nazwę zmieniono na "Shiseido Graph", następnie, w 1937, na "Hanatsubaki"). W 19271957 rozpoczęła sprzedaż w Tajwanie, Singapurze, Hongkongu i Hawajach, wktórce także na Haiti. W 1965 powstał oddział przedsiębiorstwa pod nazwą Shiseido Cosmetics America. Wkrótce rozszerzyła zasięg sprzedaży na Europę, Australię i Oceanię. W 1981 przedsiębiorstwo wydało perfumy Nombre Noir, które szybko zyskały dużą popularność". wikipedia
Kenzo - "ten dom mody założył Japończyk Kenzo Takada urodzony 27 lutego w 1939 w mieście Himeji. Przedsiębiorstwo powstało w 1964. Początkowo działało pod firmą Jungle Jap. W 1988Kenzo Perfums i współuczestniczył w tworzeniu perfum: Kenzo de Kenzo, Kenzo pour Homme, Parfum d'Été, Le Monde est Beau, Jungle Elephant, L'Eau par Kenzo, Jungle pour Homme, L'Eau par Kenzo pour Homme oraz Flower by Kenzo. Natępnie stworzył linię Kenzoki. W 1998 główną kolekcję Kenzo zaprojektował Gilles Rosier, który wkrótce stał się dyrektorem artystycznym przedsiębiorstwa. Kenzo należy do francuskiej grupy dóbr luksusowych LVMH". wikipedia
Hanae Mori - do swoich kolekcji odzieży włącza tradycyjne japońskie motywy. Zaprojektowała suknię ślubną dla księżniczki Masako.
Inne: Issey Miyake, Masaki Matsushima
Estee Lauder - Pure White Linen
Pure White Linen jest jak wiatr..szybko przemija, raczej nie jest zbyt trwały, polecam stosować go rano, po kąpieli, tylko na skórę, razem z balsamem do ciała z tej samej linii oraz kilka razy w ciągu dnia, by dopełnić efekt. Ulotność sprawia, że może wydawać się jednolity, bez wyrazu, aczkolwiek jeśli chcemy poczuć się beztrosko i nie robić wokół wrażenia wymuszoną elegancją a co za tym idzie być anonimowe, pozostać w cieniu otoczenia, to ten zapach okaże się niezastąpiony. Nie uwodzi, nie wzbudza pożądania, nie jest tajemniczy.
Pojawia się następna kwestia, czy pomimo negatywnych opinii tak na prawdę warto go mieć w swojej kolekcji? Jeżeli kolekcjonujesz perfumy tylko dla posiadania flakoników to tak. Natomiast jeśli planujesz zakup jakiegoś "świeżaka", w którym nie ma bitwy między kwiatami a cytrusami tylko składniki płynnie przenikają się, to sięgnij raczej po któryś z wyżej wymienionych. Moja znajoma poleciła mi, bym podczas upałów włożyła flakon Pure White Linen do lodówki na kilka godzin. Sprawdzę co z tego wyniknie. Skoro mowa o flakonie, jest niezwykle prosty, klasyczny, ale czy ponadczasowy? Składniki zapachowe to m.in.: lilia, biała frezja, tulipan, róża, perlista malina, mandarynka, grapefruit, drzewo sandałowe. Cena: od 120zł za 30ml wody perfumowanej. Cena balsamu do ciała zaczyna się od 35zł za 75ml.
08 marca 2011
Ralph Lauren - Notorious
W klasycznym flakonie, właściwie nie przyciągającym zbytniej uwagi, kryje się zapach mocny, bo pikantny, z nutami orientalnymi i kwiatowymi,które sprawią, że każda kobieta poczuje się elegancko, wytwornie i wyjątkowo. Niby banalny opis a jednak z pewnością zachęcający. Założeniem marki podczas produkcji i promocji Notorious było złożenie hołdu kobiecości, ale tej drapieżnej, niebezpiecznej. Ja rzekłabym tak, nasza kobiecość to przede wszystkim sposób bycia, subtelność w zachowaniu i wypowiedziach oraz lekka powściągliwość w okazywaniu mężczyznom zainteresowania z jednoczesnym upodobaniem do flirtowania. Od zarania dziejów kobiety były natchnieniem poetów i muzyków uznających je za jednoznacznik piękna i ciepła, toteż używając tego zapachu warto zrzucić maskę silnej, niezależnej baby i nie brać życia za bary a odkryć wrażliwość, romantyzm, szykowność z odrobiną prowokacji. Przecież mamy wiele twarzy… Notorious jako dopełnienie naszego wizerunku, od początku czaruje,nie jest ciężki a słodki, stąd moje powyższe skojarzenia.
Smutne, iż niektórym ten zapach kojarzy się z pogrzebem, kurzem a flakon z płytą nagrobkową.Najlepszym pomysłem wydaje się być próba skreślenia złych wspomnień i otworzenie się na nowe, lepsze życie, może nawet osławione..? Nuty zapachowe: czarna porzeczka, bergamotka, piwonia,goździk, różowy pieprz, paczula, piżmo, fiołek. Trwałość bardzo dobra. Polecam wszystkim paniom. Raczej na późne jesienne lub zimowe popołudnie i wieczór. Dla mnie piękny i zmysłowy. Cena:około 200zł za 30ml.
01 marca 2011
Max Factor Blase
16 lutego 2011
Currara - Touch and Die
07 lutego 2011
Perfumy Aire De Sevilla Primavera
Primavera firmy Aire De Sevilla to prawdziwie mydlane azarazem kwiatowe, musujące, świeże pachnidło, przeznaczone na dzień (stosowaćodrobinę po porannym prysznicu), dla pań dojrzałych, które preferują spokojny tryb życia, bez niespodzianek. Dla ceniącychtrwałość, czystość , prostotę, nie pragnących i nie oczekujących żadnych zmian.
Owszem, to perfumy bardzo trwałe, ale ujawniające mylące nutyzapachowe białych lilii i… popiołu, choć tak naprawdę zawierają kwiatpomarańczy oraz jaśmin. W fazie początkowej niezbyt przyjemne, bo duszące, ostre, natomiast po około 15minutach „uspokajają się”, nieco przypominają Pure Poison od Diora oraz Glow od JLo (recenzje znajdziesz na blogu).
Dodać trzeba, iż nie są tak naprawdę obietnicą wiosny azapowiedzią jesieni, nie kojarzą się ani ze słoneczną Hiszpanią ani z gorącąmiłością, są bardzo przeciętne, niezapamiętywane, w nadmiarze męczą na potęgę, choćzmieszane z Fluo – Masaki, jeszcze jako tako dają radę. Okazują się byćsynonimem stagnacji, pogodzenia się z losem. Brakuje im tej subtelności,wyrafinowania, elegancji. Mogą uczulać skórę. Nie perfumuj tych miejsc na ciele,na których bardzo widać żyły. Primavera kosztuje 22 Euro (150ml).