SZUKAJ NAZWY PERFUM LUB KOSMETYKÓW

Madame Perfumella Blog o perfumach i kosmetykach 2024

30 lipca 2014

MAGAZYN HEBE SIERPIEŃ 2014


Jak co miesiąc zapraszam Was do przeczytania mojego artykułu o perfumach w magazynie drogerii hebe. Tym razem na stronach 26 - 31 przedstawiam trendy na nadchodzący sezon jesień - zima 2014 / 2015. Magazyn dostępny jest w wersji papierowej w drogeriach.


Zobacz pozostałe artykuły klikając w poniższy link:


02 lipca 2014

Co to takiego PERFUMY NISZOWE?

Kiedy idziesz do znanej perfumerii czy drogerii, widzisz te same mainstreamowe marki, choć niektóre tytuły zapachów są tylko na wyłączność danej placówki. Jeżeli znudziły Ci się "szanelki" i "płasony", czas podjąć "drastyczne" kroki do zmiany perfum, poniekąd zmiany siebie. Alternatywą okazują się być pachnidła niszowe.

Nisza to unikalny produkt czy usługa, skierowana do niewielkiej grupy odbiorców, szukających określonych korzyści (słownik ekonomiczny).

Marki niszowe to relatywnie młoda kategoria, ale dzięki nim, pojęcie luksusu w świecie perfum uległo bardzo silnemu przewartościowaniu.

Perfumy niszowe oznaczają kompozycję wyszukanych, oryginalnych, różnorodnych, niepopularnych składników, m.in. pochodzenia naturalnego. Słowem, to unikalna mieszanka zapachów, których nie wyczujemy u potencjalnego użytkownika perfum.

"Niszówki" są trudno dostępne, dotarcie do niektórych marek graniczy z cudem. Charakteryzują się bardzo wysoką ceną, doskonałą jakością składników. Dla osób rozpoczynających przygodę z perfumami są trudne w odbiorze; poza tym nie ma w nich jawnego podziału na damskie i męskie jak to się ma w pachnidłach selektywnych lansowanych przez popularnych projektantów mody czy producentów zegarków.

W Polsce niszowe wody sprzedawane są w prywatnych perfumeriach, na świecie w perfumeriach markowych, na lotniskach i w najbogatszych hotelach. Ich opakowanie (flakon i kartonik) może być zarówno minimalistyczne jak i bardzo ekskluzywne, kolorowe, nietuzinkowe, wykwintnie zdobione. Czasem wymagają specjalnego przechowywania, np. lodówki. Zawierają oczywiście najbardziej znane składniki aromatyczne jak jaśmin czy piżmo, ale w niecodziennej kombinacji, ponadto wśród długiej listy znajdziemy również, np. kastoreum czy lukrecję. Nie są to jednak mieszanki, które idealnie wpasowałyby się w obowiązujące trendy zapachowe.

Czy zatem perfumy niszowe to wciąż luksus czy już konieczność?

Perfumy niszowe są niczym niezapisana kartka papieru, nie mają twarzy, pomagają kreować osobistą, wyjątkową historię. Kojarzą się z władzą i przepychem. Mimo, iż są pełne niespodzianek, nie są promowane, nie korzystają z wizerunków celebrytów, ale mogą być komuś znanemu zadedykowane. Tworzą je najbardziej znane "nosy" świata. Jakie przyświecają im idee? Wolność, ludzie, sytuacje, pamiątki, niezbadane miejsca.

Nazwy i zawartości perfum niszowych to ekspresyjne definicje bogactwa, wyrafinowania i finezji. Żądają, by nosić je z dumą i radością. Wybierz je, jeśli jesteś indywidualistą, chcesz oczarować kogoś oryginalnością, niepowtarzalnym aromatem nietypowych i nieznanych dotąd komponentów. Poczucie wyjątkowości, unikalności zarezerwowane jest dla wybranych. Wyobraźnia, czas, odpowiednie nastawienie, wyciszenie pozwolą je lepiej zrozumieć. Perfumy niszowe opowiadają historie, ukazują wydarzenia, każą przeżywać każdą chwilę w wyjątkowy sposób.

Podsumowując - cechy perfum niszowych:

- nietuzinkowość i różnorodność kompozycji zapachowych

- aromaty są wielowymiarowe

- wysoka jakość a co za tym idzie trwałość

- wysoka cena

- ograniczona dostępność

- flakony dziełami sztuki

- brak marketingu czyni je bardziej luksusowymi

- budzą skrajne emocje

- adresowane wyznawcom filozofii "no logo", minimalistom, ekscentrykom, koneserom, pasjonatom, dla których perfumy są dziełami sztuki

W internecie przewija się opinia, że pisanie czy mówienie o zapachach niszowych aniżeli o selektywnych jest lepsze, wygodniejsze, trendy, świadczy o ogromnej wiedzy nadawcy, dzięki czemu łatwiej można wyhodować sobie sławę. Powstaje kontrowersja: czy nisza jest lepsza od mainstreamu?

30 czerwca 2014

MAGAZYN HEBE LIPIEC 2014

Jak co miesiąc zapraszam Was do lektury mojego artykułu o perfumach. Tym razem na lipiec 2014 Signature Scent i propozycje perfum z jednym słowem w nazwie, które tak wiele znaczy...

http://issuu.com/drogeriahebe/docs/hebe_072014

28 czerwca 2014

Imagination Oriflame

Firma Oriflame w zapachu Imagination przedstawiła kombinację świeżych aromatów, nie dających się całkowicie okiełznać słodyczy.  Stworzyła kompozycję radosną, świeżą, soczystą, rześką, idealną na upalne lato - słowem - "poszukiwaną". Przyznać trzeba, iż do tego bardzo smaczną, nawet lepką w ostatniej fazie. Gruszka... hmmm jak gruszka (mimo, iż jest tu zaserwowana rzadka odmiana - bonkreta Williamsa), to różowy pieprz "załatwia" wszystko. Zapach początkowo musuje, jest zadziorny, świdruje w nozdrzach, pokonuje słodycz gruszki, której dopiero liście tworzą w naszej głowie wyobrażenie "zielonego" zapachu. Później Imagination jest kremowa, elegancka, niewinnie słodka. Przemawia róża i lilia wodna. Wszystko opiera się na podbudowie z jasnego drzewa, żywicy benzoesowej i piżma. Choć drzewna baza wydaje się solidna, niniejszą kompozycję traktuję jako mgiełkę zapachową. Nie mam żadnych obaw, że przesadzą z nadmiarem.

Woda toaletowa Imagination rozbrzmiewa kobiecością, odświeża, pozytywnie nastraja do życia. Czy inspiruje? Z pewnością nie przytłacza, nie wywołuje skrajnych emocji.

Zatem, jeśli lubisz niezobowiązujące dzienne kompozycje, bardzo świeże, wręcz "zielone", momentami cierpkie i musujące, przeplatane nutą słodyczy i kremu - istnieje duże prawdopodobieństwo, że Imagination będzie Twoim osobistym signature scent.

Flakon perfum Imagination przepięknie wygląda w świetle słońca. Przypomina mi szklaną kulę, w której wróżka widzi moją dobrą przyszłość. Ach, ta wyobraźnia!



24 czerwca 2014

Twoje perfumy dziś capią czyli...

...jak powiedzieć komuś lub o czymś, że śmierdzi, używając slangu.

W poszukiwaniu ciekawych / zabawnych określeń odnośnie zapachu i perfum, przekopałam mnóstwo stron internetowych, polskich i zagranicznych. Oto, co udało mi się znaleźć. Ciekawe, czy ktoś z Was posługuje się takimi stwierdzeniami...?

Capić... czyli walić, cuchnąć, śmierdzieć, wydalać nieprzyjemną woń. Słowo capić pochodzi od rzeczownika cap czyli baran, kozioł tudzież menel, który się nie myje i bezlitośnie śmierdzi.

Kiedy ktoś o czymś marzy a my chcemy powiedzieć jemu, że to się nie spełni.

- Marzę o perfumach za 1000zł i chyba je kupię.

- Śpisz i pachniesz kiełbasą!

Jeśli coś skifi, to po prostu pachnie nietuzinkowo, ale w złym znaczeniu tego słowa, czyli po prostu śmierdzi.

- Powąchaj czy ta sałatka jest jeszcze świeża.

- Daj spokój. Ona skifi.

Zasłyszane w tramwaju:

- Ta pomponiara sztynksi jak Tofik* w błocie taplany.

*Pies z reklamy tv.

W street drug slangu określenie Holenderskie perfumy związane jest z narkotykami "gorszej" jakości czyli mocno cuchnące; określenie używane raczej w wąskim gronie.

Wyobrażacie sobie jak może waniać agropol czyli wódka robiona z perfum?

Niektórzy wyrażają swoją pasję do perfum poprzez wdzięczne nazwy. Z angielskiego, najpopularniejsze określenia w beauty perfume slangu to fumes (dymy) - brzmi buntowniczo, smellies (pachnące "kwiatki") - brzmi zabawnie i niewinnie, whiff (zapach, powiew).

Jakich Ty używasz słów odnośnie perfum? Duchy, wonie, opary, psiukwa, dżus (chodzi o "chluśnięcie" czyli mocne perfumowanie się) a może fru fru, foo foo, spiritz itp.??

01 czerwca 2014

Jak pachną perfumy Monnari?

Firma Monnari istnieje na polskim rynku od 1998 roku. Odzież spod znaku Monnari to klasa sama w sobie, znak rozpoznawczy, zestawy biurowe nie są nudne a beże, czernie i szarości są zawsze przełamane barwnymi akcesoriami i piękną biżuterią. Kiedy dowiedziałam się, że Monnari wyprodukowała również linię perfum - musiałam je mieć. Poznałam dwa zapachy, tj. Aliento i Caramelo ukryte w wysokim a zarazem minimalistycznym flakonie (100ml), lecz idealnie mieszczącym się w dłoni, wykonanym z matowego szkła z przezroczystą zawartością.



Aliento (z hiszp.) oddech to woda perfumowana składająca się ze świeżych nut początkowych, do których należą cierpka bergamotka i pudrowa pomarańcza otulone słodyczą dojrzałego melona. W nucie serca pierwsze skrzypce odgrywają delikatny cyklamen*** w duecie z równie subtelną piwonią, którym to aromatom towarzyszy mocny,  upojny jaśmin. Baza kompozycji należy do akcentów bobu tonka, piżma i paczuli, dzięki czemu całość nabiera wyjątkowego, orientalnego charakteru.


ALIENTO DEFINIUJE KOBIECĄ DELIKATNOŚĆ. TO INSPIRACJA.


Aliento przyjemnie odświeża i pobudza, nie jest agresywny, gorzki ani przesadnie słodki. Nie wyczujemy żadnej mchowo - balsamicznej woni, choć gdzieś pomiędzy tą niezwykle przyjemną słodyczą i powiewem świeżości wyczuwam akordy tytoniu (mimo, że w składzie go nie ma), podkreślające ciepło Aliento. Świeżość w tej wodzie perfumowanej nie jest świeżością cytrusową a kwiatową, co dodaje całości elegancji. Składniki skomponowano z idealnym wyczuciem.



Z kolei zapach Caramelo (z hiszp.) słodycze to mieszanka upajająca prawdziwą słodyczą, zapraszająca do krainy szczęścia. W nucie serca zamknięto trio składające się z akordów bergamotki (najczęściej występujący składnik w nutach głównych damskich perfum), gładki a co więcej woskowo - słodki aromat liści mimozy i puszysta brzoskwinia. Drugie trio, zawarte w nucie serca stanowią kwiaty: piwonia, fiołek i frezja. Nuta podstawy to m.in. akordy drzewne mianowicie: drzewo sandałowe, wanilia i piżmo. Czy ten zapach dodaje energii tak jak Aliento?


CARAMELO DEFINIUJE KOBIETĘ ŚWIADOMĄ SWOICH WDŹIĘKÓW. TO NOWOCZESNA ROZKOSZ DLA ZMYSŁÓW. 


Caramelo skłania ku refleksjom, podsuwa obrazy dalekich podróży i przypomina o pozytywnych i jedynych w swoim rodzaju chwilach. On nie powoduje zbędnych pytań, on rodzi miłość do zapachu i smaku egzotycznych owoców i piękna kwiatów. Gdy rozłożymy niniejsze pachnidło na "czynniki pierwsze" czyli zagłębimy się w jego sens, wyczujemy, że krótkotrwała aczkolwiek dobitna świeżość skutecznie poddaje się magicznej woni jednych z najpiękniejszych pod względem urody i zapachu kwiatów. Następnie bardzo silne drzewne, balsamiczne i woskowe akordy splatają obie nuty i dominują do ostatniego momentu trwania Caramelo. Słodycz w Caramelo jest spokojna, harmonijna, wyrafinowana, egzotyczna, zmysłowa.


http://www.emonnari.pl/perfumy/4209-perfumy-monnari-aliento.html


http://www.emonnari.pl/perfumy/4208-perfumy-monnari-caramelo.html



***Warto wiedzieć, że cyklamen to jadalna górska roślina dziko rosnąca w rejonie śródziemnomorskim.


Dlaczego polecam perfumy z firmy Monnari? Dopełnieniem eleganckiego stroju zadbanej kobiety sukcesu musi być niebanalny, trwały a zarazem uwodzicielski zapach. Pachnidła Aliento i Caramelo dopasowują się do nastroju i chwili. Daj się ponieść owej chwili, bo ona nigdy nie wróci!



P.S. Oto kilka przykładowych ubrań i dodatków, które podobają mi się w Monnari. Fotki pochodzą ze strony emonnari.pl








29 maja 2014

Magazyn Hebe Czerwiec 2014

Zapraszam do przeczytania tym razem dwóch moich artykułów w magazynie hebe na czerwiec 2014. Recenzje najnowszych perfum mojej ulubionej marki Jacques Battini (strony 21 - 23) i recenzje różnych lakierów do paznokci, które przez miesiąc testowałam dla Was (strona 37). O mgiełkach zapachowych rzeczonej marki, przeczytacie na stronie 7. Zachęcam do lektury.